Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #19457  by Axus

Image
Köpte Mega CD-spelen Starblade samt Silpheed fabriksinplastade för 500 kr. Riktigt nöjd även om plasten på framförallt Silpheed är nött.
 #19463  by Janone

Axus wrote:Image
Köpte Mega CD-spelen Starblade samt Silpheed fabriksinplastade för 500 kr. Riktigt nöjd även om plasten på framförallt Silpheed är nött.
Inplastade mcd spel ger en speciell känsla! :-) good find!
 #19466  by nissling

Rotmosträdet wrote:NBA Jam TE till 32X har väl "big heads" också, så man enkelt kan se vilken spelare det är?
Ja. Det minns jag från det att jag spelade det för cirka hundra år sedan.

Snygga MCD-spel där Axus.
 #19494  by nissling

NGF wrote:Då inväntar vi recension på Toror då :)
Jag kommer nog att recensera både den och XRGB-mini innan året är slut. De kommer att få dedikerade trådar båda två.
 #19509  by aerobert

Här är senaste inköpet. Hjälp mig identifiera udda eller ovanliga titlar. Tio av dem saknar manual, övriga var i varierande skick med ett och annat hundöra, spricka i box eller dylikt men generellt fullt godkänt. En del vanliga titlar som Sonic-spelen är såklart dubbletter som jag kommer sälja. Jag överväger dock att filtrera ut skittitlar hur udda de än må vara och bara fokusera på bra grejer.
Image
Utöver bilden har det även tillkommit Sega Classic Collection, Sunset Riders och Ultimate Mortal Kombat 3.
 #19510  by martin2988

Wow! Nice loot Aerobert :D
 #19517  by Tronin

Mega Turrican och Ristar tillhör båda de lite dyrare spelen. Det förstnämnda dyker inte upp varje dag och är ganska ovanligt. Det sistnämnda är ett av de bästa platformsspelen till systemet.
 #19523  by aerobert

Hej, jag köpte paketet på ebay för 3000, varav frakt var 500kr. Det var en chansning och jag förväntade mig 9kg tegelstenar, men säljaren hade över tusen positiva omdömen så det gick bra. Eftersom det fanns en del dubbletter kanske jag kan sälja av lite grejer för nån tusing och på så sätt få ner totalen.

Mega Turrican, Ristar, Comix Zone, Streets of Rage och flesta andra stortitlar kände jag till redan och dessa hade också instruktionsboken. Tyvärr saknade bland annat Michael Jacksons Moonwalker och Zombies boken, två titlar som står mig varmt om hjärtat.

Däremot vet jag exempelvis inte om Sampras Tennis 96 skulle vara nåt ovanligt eller så. Det har en sån där J-kassett med kontrollportar som Micro Machines, men om spelet är dåligt så finns det ingen anledning för mig att ha det på hyllan även värdet råkar va högt. Då är det bättre att nån som verkligen samlar tar det. Jag vill helst bara ha titlar jag tycker är roliga att spela.
 #19527  by Tronin

Jag har ingen aning om Sampras är ett bra spel eller ej. Undviker oftast sporttitlar om jag inte redan känner till spelat sen innan. Hur som helst så tittar jag lite på min statistik och kan konstatera att kompletta Sampras Tennis 96 säljs väldigt sällan på Tradera. Men det spelar oftast ingen roll när det kommer till sporttitlar; de genererar sällan högre summor än 30 kr.

Edit:
[OT] Skulle du kunna fixa till din presentationslänk? För att undvika att länken syns och istället få en text skriver du TEXT.
 #19532  by aerobert

Done, tack!

Sampras är nog en jag kommer behålla. Dels är den komplett och dels är det ju en sån där udda j-cart. Rolig kuriosa. :) Dessutom kan det inte ha varit många spel som släpptes efter 95. Kollade lite videos för spelet och det verkar snarare vara actionorienterat med stiliserad grafik istället för att vara verklighetstroget, verkar trots allt najs.

Ser mest fram emot att spela Mega Turrican. Älskar serien till Amiga, och musiken är helt magisk.
 #19544  by HVQ

Många bra spel i det paketet.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 107