Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #19232  by Tomp

Ja jädrar dessa boxar är svåra att fota när det är utzoomat. Måste ha blixt på telefonen för att få någorlunda bra upplösning.

Men det spelet är iaf 'Arcade Smash hits' :)

Kan tillägga att 'bomber raid' är väl det spel jag kommer nöta som mest troligtvis. Minns att en vän hade det spelet runt 1990 men fick bara chansen att spela det en gång. Provade det lite igår igen och det är lika roligt än!
 #19246  by Batman666

Yay för SMS spel! :D

Notera att du "tyvärr" måste spela Bomber Raid med SMS kontrollen. Är en av dem där halv dussin spel till SMS där Mega Drive kontrollen inte funkar att spela med.

Men ser att du fick med en SMS kontroll så bör inte vara några problem ;)
 #19301  by Rotmosträdet

http://gamla.tradera.com/cutthroat-isla ... _216862265" onclick="window.open(this.href);return false;

Billigt för detta ganska ovanliga spelet, svensksålt dessutom. Skulle värdera det till 300 pix iaf.

Dock är jag glad att ingen hetsbjöd mot mig för jag hade som maxbud 1500!! istället för 150 som var meningen. :P Upptäckte det nu en vecka senare.
 #19305  by Tomp

Äsh SMS-kontrollen är lite legendarisk för mig pga att min farsa brukade hålla handkontrollen så roligt. Helt ologiskt när man tänker tillbaka men han hade tummarna under på något sätt och använde resterande fingrar till att trycka på knapparna (det kanske var så den dumma SMD-kontrollen var tänkt att hållas haha). Även om det kanske lättare att klanta sig med "styrkorset" så brukade jag uppskatta denna på nå vis. :)

Den gamle gubben blev på nå vänster kär i spelet golf på gamla dagar. Önskar det spelet fanns kvar i min samling då det hade varit ett fint minne med alla anteckningslappar i boxen. Han hade skrivit upp rekord, hur långt varje klubba slår och även olika setups med klubbor som han föredrog ^^. Fina minnen när man körde 2p med han!
 #19307  by reznorhead

Rotmosträdet wrote:http://gamla.tradera.com/cutthroat-isla ... _216862265

Billigt för detta ganska ovanliga spelet, svensksålt dessutom. Skulle värdera det till 300 pix iaf.

Dock är jag glad att ingen hetsbjöd mot mig för jag hade som maxbud 1500!! istället för 150 som var meningen. :P Upptäckte det nu en vecka senare.
Man kan väl ändra det? Iaf man upptäcker det alltså :)
Grattis till vinsten
 #19336  by Tomp

Japp det spelet var det. Troligtvis det enda golfspel som jag kommer lägga ner så många timmar som jag la ner på just det.

Man kände sig aldrig lurad av spelet utan man fick en känsla av logik i hur bollen reagerade med kontrollen och vind och lutning och allt vad det var. Riktigt bra spel till det systemet på den tiden. Fick man den ovanliga hole in one så kunde man inte sitta still utan då skulle det firas! Får se om man någonsin startar ett golfspel igen. De är ju inte så lockande när man ser dem haha. Kanske ett Great Golf igen då ;).
 #19389  by Rotmosträdet

Tänk att man kan bli så glad för 4 basketspel. :mrgreen: Fyller luckor i samlingen.

Star Trek för 179:- bara. Passa på att köpa det innan folk inser hur ovanligt det är!!
Attachments:
IMG_9789.JPG
IMG_9789.JPG (195.03 KiB) Viewed 11606 times
 #19425  by NGF

32X versionen har större färgdjup och renare röster. Minns inte om det var scaling också eller om det var Jaguarversionen bara. Men MD versionen är bra.
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 107