Forumet för dig som älskar Sega! 

• Vad spelar ni för tillfället? (SMD / CD / 32X)

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #15209  by Henke

Jag har lite av en spelkväll. Tyvärr är jag alldeles för rastlös för att sitta med ett spel och komma nån vart med det.

Har blivit lite:
Truxton
Elemental Master
Moonwalker
Alpha Mission II

Jag presterade piss i allt utom Elemental Master. Eller, kanske där också, men det har jag spelat så lite tidigare att det i alla fall var personbästa att dö på femte bossen.
 #18929  by Jedvard

AlmostOriginal wrote:Vad tycker du om golden axe 2 & 3?
gillar 2an känns mer optimerad för megadriven 3an är helt ok men jag tycker inte kontrollkänslan är lika bra (gubbarna känns stelare på något vis)...sen är ju ettan dyngfull av nostalgi som en viktig ingrediens [thumbup]

Har för övrigt påbörjat en genomspelning av Wonder Boy in Monster World (har aldrig spelat det tidigare :shock: )
 #19118  by Henke

Gjorde ett nytt försök med Sonic CD ikväll. Blev illamående efter tre banor. Det är något med det spelet som gör det ospelbart för mig, kan inte fatta vad det är.
 #19124  by Henke

Ja, alltså jag menar att jag blir illamående på riktigt. Hade jag fortsatt spela hade jag kräkts.
De andra sonicspelen jag spelat är inga problem.
 #19127  by Henke

Jag har hittills stött på 5 spel som gjort mig illamående. Trodde först det var vissa "3D" spel som gjorde det, men det är inte så enkelt. De flesta 3d spel har jag inget problem med och dessutom är det nu 2 st 2D spel som jag mår illa av. Jag lutar åt att det kan ha med bilduppdatering att göra men är inte säker, för jag tror att massor av spel jag spelat utan problem har kass uppdatering de med. Så kanske nån kombination av dålig uppdatering plus ?
 #19132  by Henke

Haha va? Ja, jo. :D

Vad lustigt om det hela hade visat sig vara beroende på att man hade dålig syn utan att märka det i resten av livet, när man inte suttit framför TVn, och dessutom bara till vissa spel.
Om det beror på dålig syn borde jag må illa av alla spel?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11