Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #17992  by AlmostOriginal

Rotmosträdet: Beror mer på hur man använder grejorna. Kommer inte ihåg om man ska använda dem ofta eller lite dock. Själv så har jag klara mig väldigt bra från läckande batterier och kondensatorer.

Fia: Vad har du liggandes just nu? :) Själv skänkte jag bort det mesta som jag hade trasigt.
 #18020  by Tronin

Gör ett inbrott från semestern här och ber er återgå till trådens ämne. Vill ni fortsätta diskussionen, citera och påbörja en ny tråd eller fortsätt i chatt-tråden.

Nu fortsätter jag att njuta av 40-gradigt väder.
 #18244  by HVQ

Har haft mycket kul med Dark Alliance spelen. Speciellt i co-op.
 #18322  by Rotmosträdet

Jo, 1:an är grym! Efter vi klarat det började vi med 2:an. Men vi gav upp då STORYN ÄR EXAKT SAMMA SOM I FÖRSTA!! Inte en nyhet i 2:an, rent pinsamt.
 #18568  by reznorhead

HVQ wrote:Har haft mycket kul med Dark Alliance spelen. Speciellt i co-op.
Komer ihåg de läckra vatteneffekterna. Grymt roligt co-op spel
 #18846  by Axus

martin2988: Nice! Schysst höstbakgrund också! :)

Har själv funderat på att utöka min GBA-samling (som näst intill är obefintlig i dagsläget,) men är det inte svårt att ta reda på om det är piratkopior om man handlar online? Ser ofta en massa piratkopior på loppisar (en av kanske tio är original.)

I och med att piratkopiorna ofta är så lika originalen skulle jag gissa på att många inte ens veta att spelen inte är äkta. Fast Ebay kanske är säkert med deras garantier och dylikt?
 #18848  by martin2988

AlmostOriginal: Nej jag köpte det av en annan samlare i Sverige :)

Axus: Tackar! Handlar du lösa kassetter så måste du vara väldigt uppmärksam, På ebay kryllar det av kopior. Köper du kompletta spel med kartong, manual osv är det ju lite svårare att förfalska.
Det ska finnas ett flertal sätt att urskilja kopior dock, jag tror att man bla kan kolla in i kassetten för att kolla efter en Nintendo logga på kretskortet. Man brukar också kunna se på etiketten, etiketten skall ha rätt serienummer och nummer "ingraverade". Ibland är det extremt svårt att urskilja men det finns videos och liknande där det förklaras vad man skall kika efter :)
 #18886  by martin2988

400kr fraktat, kartong, manual, reklamblad, dock utan kassett men den är betydligt enklare att hitta :)
 #18954  by martin2988

Ja jag har en liten förkärlek till boxade spel :oops:
Det stämmer att den är Amerikansk, hade redan Metroid Classics i Amerikansk utgåva så det gör inget :)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 70