Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #18324  by GoryGlory

Min kompis Calle hittade ett gammalt Segaspel i en låda hemma hos honom så jag frågade honom om jag fick köpa spelet av honom och han sade javisst ge mig 30 kronor för spelet [thumbup]

Marksman Shooting/Trap Shooting/Safari Hunt - Sega Master System

Image

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... a2ce90.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Marksman Shooting/Trap Shooting/Safari Hunt - Sega Master System

Så som bilden visar så är spelet komplett med box, kassett och manual
Tyvärr så saknar boxen flärpen :(
 #18329  by NGF

Häng inte läpp för det, många boxar saknar flärp :)

Det är väl ett pistolspel? Du får köpa pistol också samt en CRT tv om du inte har ;)
 #18338  by Batman666

Grattis till ett billigt (komplett) SMS spel :)

Som NGF säger, bara att skaffa en pistol & CRT TV nu (samt en SMS converter till ditt Mega Drive eller ett SMS ifall du inte har skaffat) :D
 #18368  by Janone

Den där har jag nog aldrig sett förut. Har inte letat efter den heller iof. :) Kul!
 #18515  by Axus

Visste inte att det fanns sladdlös kontroll till Saturn - Sega var återigen före sin tid. :D Hur är responstiden, samma som kontroll med sladd?
 #18516  by Tronin

Iom att den kör med IR-laser är responsen förmodligen lika godtycklig som de flesta andra liknande kontroller. Det blir inte lika bra som med sladd helt enkelt.
 #18523  by Henke

Axus wrote:Visste inte att det fanns sladdlös kontroll till Saturn - Sega var återigen före sin tid. :D
I just det här fallet är det inte särskillt tidigt. Både tex NES och Master System hade trådlösa kontroller.
 #18663  by GoryGlory

Jag var precis på Retrospelsfestivalen i Malmö och köpte
16 stycken Sega Mega Drive spel [thumbup]

Image

http://i1279.photobucket.com/albums/y52 ... 3a91da.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Bugsy - Komplett med box, spel och manual. Tyvärr så saknas flärpen.
Chuck Rock - Komplett med box, spel och manual.
Cosmic Spacehead - Box och spel. Tyvärr saknas manualen och flärpen.
Super League - Box och spel. Tyvärr saknas manualen och flärpen.
Turbo Outrun - Box och spel. Tyvärr saknas manualen och flärpen.
World Cup Italia 90 - Komplett med box, spel och manual. Tyvärr så saknas flärpen.
Die Schlümpfe - Komplett med box, spel och manual. Tyvärr så saknas flärpen.
International Superstar Soccer - Komplett med box, spel och manual.
Landstalker - Die Schätze von König Nolo - Komplett med box, spel och manual. Tyvärr så saknas flärpen.
Double Header - Box och spel. Tyvärr saknas manualen och flärpen.
FIFA International Soccer - Box och spel. Tyvärr saknas manualen.
NBA Live 96 - Komplett med box, spel och manual.
PGA Tour Golf II - Komplett med box, spel och manual.
Sylvester & Tweety - Komplett med box, spel och manual. Tyvärr så saknas flärpen.
MiG-29 -Fighter Pilot - Komplett med box, spel och manual. Tyvärr så saknas flärpen och insticket är trasigt.
The Lion King - Sega Genesis - Box och spel. Tyvärr saknas manualen och flärpen.

Sportspelen fick jag väldigt billigt och jag lyckades den sista timmen att pruta på några av spelen.

Sen så köpte jag ett 300 in 1 NES-spel och Game Converter

Image

Jag var på Retrospelsfestivalen hela dagen mellan 10:00-18:00. Tiden gick, man pratade med folk där, spelade spel, köpte spel, kollade och gick runt där och upptäckte efter något varv där spel man hade missat eller inte sett först. Det var riktigt trevligt. Det kommer tillbaka nästa år igen i Malmö.
Last edited by GoryGlory on 11 Oct 2014, 19:35, edited 2 times in total.
 #18664  by HVQ

Fint Glory [thumbup] Ett rejält tillskott till samlingen. Synd att Landstalker är på Tyska ett av de absolut bästa spelen på MD!
 #18677  by lindholm

nice!

Men ska man va petig var det 300 in 1 Famicom du köpte :P
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 107