Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #17714  by Batman666

Överlag föredrar jag personligen Playstation kontrollerna, PS2 kontrollen är även kontrollen jag använder för att spela emulator spel på.

Men det beror också på vad det är för spel, racing och fps föredrar jag med 360 kontrollen då triggers är mycket bättre men om det är plattform, sportspel eller fighting så föredrar jag Playstation kontrollen som har bättre digitala styrknappar och där 360 triggers bara känns klumpiga.
 #17740  by slaJYer

Rotmos: Jag har inte heller några stora händer men jag har då aldrig haft några problem att hålla ordentligt i en PS kontroll, inte ens när jag var 8 bast och spelade med den första Dual Shock-kontrollen (som är något större än de till PS2 och PS3). Gamecube och N64 har inga bra kontroller, av alla "större" konsoler som har släppts har nog 64:an den sämsta av dom alla.

Tycker förresten att PS4 har lite bättre kontroller än PS3, tycker att trean är lite för liten och plastig :P
 #17745  by nissling

Gamecube har en riktigt jobbig kontroll. Toppen av pekfingrarna gör verkligen ont om man använt spelat någon timme. Däremot har Ps3 en riktigt bra kontroll (Dual Shock 3).
 #17908  by Fia

Hemkommen från min favorit loppis, den hålls bara en gång om året, är 2km lång å jag ittar alltid något roligt! Förra året var en N64 med 7 boxade spel som var höjdpunkten, i år blev det en amiga å lite annat kul..
Attachments:
bild 2.JPG
bild 2.JPG (147.45 KiB) Viewed 13802 times
 #17911  by Fia

Ja det blev ju det! Fast det var ju så j**la billigt, så jag kunde inte låta bli, tror inte jag la ut 600 för rubbet..
 #17937  by Fia

Tackar, själv är jag väldigt nöjd med amigan, å ps1 paketet. Har varit ute efter vagrant story ett tag, men av någon anledning inte köpt det..å 70:- spänn för paketet kändes helt ok, även om man får lägga en till ps konsol i högen..
Jag föredrar xbox före ps2 alla dagar i veckan, så silent hill blir en dubblett, men för en tia kunde jag inte tacka nej. Var även glad över att se lite plast :D looney tunes, turtles fall of the foot clan på GB och island extrem på GBA.
Såg två GB spel till typ Qix, å tetris, men det var inget jag ville plocka upp.

Tjejen som hade amigan hade kopplat om en light phaser tilll SMS för amigan..detta kanske är vanligt, men jag har aldrig sett det. Inte för att jag är så med i amiga svängen, jag har mina favoritspel som går, mer kärlek än så får den tyvärr inte.
 #17960  by Fia

Ha ha ja det suger säkert fett, men det är ett av alla dessa spel jag alltid velat spelat, om jag sen bara spelar det i 5 minuter innan jag spyr spelar mindre roll, då har jag iallafall provat.

Ja det är väl tyvärr så, men jag har haft turen med mina, peppar peppar..
 #17968  by AlmostOriginal

Jag vill inte vara negativ eller dra ner ditt braiga humör men tyvärr är det sanningen. Tyvärr har det drabba flera av mina enheter men än så länge har man lyckas rädda dem (Övriga enheter ej AMIGA men "felen" är dem samma)
 #17972  by Fia

Ja, jag har oxå fått ge första hjälpen på visa äldre konsoler, men amigorna jag har plockat upp har faktiskt sett rätt fina ut ( tror detta är 3:dje loppis amigan).
För mig är det alltid GB konsolerna som behöver lite ompyssling. Kanske inte är så konstigt med tanke på att det är en bärbar konsol, som säkert blivit utsatt både för det ena å det andra..
 #17987  by Rotmosträdet

Jag har haft säkert 10 Amigor och aldrig nån som sett ut så där, Almost. Är det klimatet i mellan-Sverige? :)

Däremot ska man löda av batteriet i Super Wild Card till Sega (och SNES?), de slutar funka om de får läcka. Han precis gör det med min.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 70