Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (som inte är Sega)

• Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #17164  by nissling

Ettan var riktigt seg på DOS (ser ut att vara betydligt mer spelbart på 3Do). Själva konceptet i sig är ganska intressant och spännande men det var väldigt kort med jobbig kontroll och sega slagsmål. Det har knappast åldrats med värdighet. Får se vad jag tycker om tvåan och trean när jag har spelat dem.
 #17561  by lindholm

Trevligt GalninG, var med jäkligt sugen på att köpa en ett tag, men väntar nog tills de kostar under 2 papp...
 #17608  by ManiaC

Handkontrollen är ju lika kung som alltid,, så mycket skönare än ps4.. även om ps4 är mkt skönare än ps3 iaf:P

Anyway, tyckte det var rätt ok pris 3790 på elgiganten nu med ryse och extra handkontroll.. Blir mest NHL 15 & fifa 15 som kommer att spelas där för min del ändå ,grabbkvällar!=)
 #17613  by Janone

Jag köpte också en one igår samt en extra kontroll.

Har en ps4 som stått och dammat sedan december förra året. Får skavsår i handen av att titta på kontrollen. Missförstå mig rätt. När dualshock introducerades så var den fantastisk, nyskapande, innovativ, med den vågade de testa saker som var nytt, dualshock 2 var mer av samma, robust, stryktålig en bra kontroll, inget nytt men bra. Dualshock 3, whaaaaaaaat....samma kontroll igen? Samma kontroll i krasst räknat i 10 år? Wtf! Hade de lanserat ps3 med spacebanana hade det varit en bättre lösning än att släppa sixaxis med samma gamla trötta skal som tidigare....åh gyrofunktion....jo det är ju det nya heta....fråga bara sega som gjorde det tio år tidigare...ogillar ds kontrollerna numera, Sony måste göra något nytt och innovativt.

360 kontrollen var den absolut bästa kontrollen någonsin om man ser till utformning, hur den ligger i Janse, viktbalansering osv. Inte för inte vann den vissa ergonomiska priser när den kom så det ska bli spännande att känna av one kontrollen lite mer.
 #17680  by Rotmosträdet

Kan bara hålla med. Sony kan inte göra handkontroller. Jag har rätt små händer och har aldrig kunnat hålla en av deras ordentligt. Varför bytte de aldrig plats på styrkors och spak? Hade varit enkelt. 360, men även GC och gamla lilla xbox-kontrollen är de bästa moderna jojjarna.
 #17685  by nissling

Gamecube-kontrollen tycker jag är riktigt jobbig. Mina pekfingrar är för långa och den blir snabbt obekväm. Däremot uppskattar jag alla Playstation-kontroller förmodligen mer än någon annan. Har inte provat Ps4:an än.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 70