Kom för ett tag sen över ett Sega Megadrive II och fyra spel dock saknades handkontroller och bildkabeln. På strömadaptern hade själva innehållet i kontakten som ska in i konsolen lossnat.
Beställde allt jag behövde på Ebay, tog billigast möjliga av allt då jag inte visste om Megadrivet överhuvudtaget fungerade.
Nytillverkade handkontroller för 20:- st å gratis frakt fick väl duga så länge.
http://www.ebay.com/itm/320919867692?ss ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Idag kom handkontrollerna och bildkabeln å ja kände verkligen inte för att vänta på strömadaptern så det blev en ytterst tillfällig lagning av den som följde med (lödning, lim å eltejp)
Drog igång Golden Axe II men det visade sej att handkontrollerna inte fungerade som dom skulle! Styrkorset funkade inte alls istället var det X Y Z som var Upp, Ner och Vänster. Tänkte att kineserna måste ha kopplat fel så snabbt fram med lödkolven å lödde loss alla kablar å försökte lista ut hur det skulle vara. Dock utan framgång.
Provade istället NHLPA Hockey 93 med den andra dosan å då fungerade styrkorset!
De blev till att återställa den första dosan igen å nu kunde ja åtminstone lira Hockey!
Så ja frågorna lyder väl vad skiljer handkontrollerna åt i olika spel?
Vilken handkontroll bör jag skaffa?
Fick även med Altered Beast som dock bara ger svart bild, troligt att det är fel på kassetten?