Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #15437  by HVQ

Henke wrote:Jag var inte alls på RSM. Jag köpte dessa ist.

Image
Grymt fint spelpaket där, är avundsjuk speciellt på Gleylancer. Underbart spel :)
 #15468  by Axus

Henke wrote:Axus: Det absolut lättaste: Ta en emulator, ställ in att du har en PAL MD. Tanka hem japanska rommar och se vad som händer.

Annars tror jag de flesta spel funkar, du kan kolla på Guardiana.net. Som alla andra har de en lista som inte är komplett.
Tack för tipset! Men har inte själva "regionslåsen" mest med kassetterna att göra, dvs att vissa inte passar i europeiska maskiner?
 #15473  by Henke

Dels har du det fysiska skyddet. Alla japanska kassetter är större än PAL och NTSC, så inga passar rakt av. Men även om du skär bort plast i maskinen så att de japanska kassetterna passar, finns det vissa spel som är regionslåsta. Flertalet kommer dock att funka.
 #15529  by Zebbe

HVQ wrote:
Henke wrote:Jag var inte alls på RSM. Jag köpte dessa ist.

Image
Grymt fint spelpaket där, är avundsjuk speciellt på Gleylancer. Underbart spel :)
Ja jävlar! Ångrar nästan att jag högg av mitt ena ben för att få tag i Gleylancer. Men i slutändan var det värt det.
 #15575  by slaJYer

Marko's Magic Football är riktigt bra faktiskt. Jag kommer ihåg att jag spelade det hemma hos mina kusiner någon gång för typ 20 år sedan, men då var jag kass på det. Köpte det på tradera för 10 kr för ett par år sedan, helt klart värt pengarna :)
 #15701  by NGF

Vilket sammanträffande jag spelade det lite idag för att kolla om det fungerade. Verkar inte så tokigt.
 #15748  by Janone

Idag var jag och hämtade följande:
Allt var i finfint skick. :)
Boxad dreamcast
extra boxad kontroll
boxad scart kabel
Space channel nr 5 DC
Gunbird 2 DC
Capcom vs snk DC
street fighter alpha DC
Nights med kontrollen Sat
Thunder force 2 MD (den redigerade svenska versionen)
Gunstar heroes MD
Billy hatcher GC (utvecklat av Sonic Team)
House of the dead overkill (utgivet av Sega) Ett fantastiskt spel! Absolut roligaste Hotd spelet jag spelat. Ett måste för alla fans av svulstig b-film och ljuspistol spel! :)

Väldigt nöjd över att äntligen ha fått tag i Nights med kontrollen i väldigt fint skick samt Space channel nr 5, resten var faktiskt dubletter men vad ska man göra? :P

Lite andra grejer men de var inte Sega på något sätt. :)
 #15750  by Henke

Fina köp Janne!
Nu kanske han äntligen uppdaterar sin sida också så man fattar vad som finns kvar. Det blev rörigt värre med alla bokningar hit och dit.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 107