Forumet för dig som älskar Sega! 

• FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Mega Drive här!

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #14027  by Henke

Ja, det var ganska dyrt. Mitt ex låg uppe för 500kr på köp nu för en tid sedan. Det blev osålt....

Folk är så konstiga. Finns massor av exempel där nån budar upp ett spel till typ 300 kr mer än vad ett annat ex i motsvarande skick kostar på köp nu. Varför?
 #14042  by Batman666

Skulle tro att personer glömmer bort att kolla efter andra auktioner, speciellt om de började med ett låg bud därav ignorerade köp nu auktionen för att sedan hamna i ett budkrig som eskalerar där man betalar onödigt mycket för att få tillfredsställelsen att vinna.

Är dock inget jag har personlig erfarenhet av, mest en teori.
 #14784  by Axus

Fungerar vissa japanska spel på ett europeiskt Mega Drive, eller bör de inte göra det? Jag har sett att vissa skruvar upp kassetterna och så, men fungerar vissa exemplar ändå?

Image

Idag hittade jag ett japanskt Dick Tracy för 30kr och slog till även fast jag inte hade någon japansk konsol. Jag testade det ändå i min PAL-Mega Drive, och det fungerade fint efter lite försiktigt lirkande. Jag har dock hört att det inte ska fungera, och blir lite konfunderad över detta.

Image

Sedan har jag ett annat spel, Air Driver, och jag funderar över om det skulle kunna vara en kopia eller ej. Själva skruvarna som håller ihop det är borta, och meningen är att man endast ska sätta in kretskortet i konsolen (vilket många gör med japanska exemplar på PAL-konsoler.) På själva kretskortet står det - förutom siffror och bokstavskoder - endast Korea samt GoldStar, och inte Sega som jag tidigare sett på diverse videor/trailers.

Image

Vad tror ni?
 #14792  by Zebbe

Alla spel utom Streets of Rage II, Thunder Force IV och kanske några enstaka till före 1993 är regionsfria. Enda hindret för asiatiska kassetter är då formen, men det problemet kan man komma runt t.ex. med en Game Genie.

Tror också att Air Diver-kassetten är en pirat.
 #14802  by Janone

Undrar vart jag har plockat upp alla skumma saker jag hittar.
Någon som sitter på mer information om den här skivan?
Det är en mini-skiva i gamecube storleken, märkt Landstalker Sega climax 1992. Innehåller 4 st låtar, har försökt hitta dem på Landstalker sundtracket men inte lyckats ännu, de är orkestrerade inte i chip tunes format.
Kompositören är Motoaki Takenouchi.
Attachments:
bild.JPG
bild.JPG (111.02 KiB) Viewed 15829 times
 #14804  by Janone

Vet inte men jag har en bunt andra skivor också, exempelvis Super famicom magazine vol 3 mfl, så det är mkt möjligt. Googlat som en galning. :P
 #14805  by Rotmosträdet

Här är den, följde med en guidebok. Tog 5 min när man kan lite japanska. :)

http://www.arcade-gear.com/Games/Landst ... talker.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
 #14806  by Henke

Vad jag vet så finns det en guidebok ink CD släppt till spelet. Även en CD-singel verkar finnas. Jag har dock inte sett själva cdn i något av fallen utan endast boken och omslaget till singeln, så vilket av det din cd är vet jag inte. Kan ju vara så att det är samma CD i båda fallen också. Komplett har guidebok plus CD gått för 500kr på Ebay. Bilderna där visar tyvärr inte själva CDn så de hjälper inte i detta fall.
 #14807  by Janone

Den japanska guideboken? Kul, den hade jag tidigare, vill minnas att det var en cd med den...sålde den...alldeles för billigt så klart. :(
 #14810  by Henke

Ja, jag började skriva mitt inlägg innan jag såg din länk till A-G. Nu står det ju dock helt klart att det är cdn till guideboken som Janne har.
 #14837  by Janone

Jag var ganska övertygad om att 32x skulle funka utan kopplingskabel med en md2, att det var det där där metalkopplingarna är till på "kontakten". Testade i kväll och det fungerade ju inte direkt. :-/ Måste jag köpa fler 32x till md kablar då alltså?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 26