Forumet för dig som älskar Sega! 

• SEGA-pirater!

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #1462  by Rotmosträdet

Visa vad ni har eller sett på nätet!

Dessa är de få jag har, köper gärna på mig lite fler.

Tennisspelet är en japansk version av Grand Slam. Den kopierade manual till Aladdin är på svenska.

Image

Image

Image
 #1470  by Mango

En suddig bild jag tog i vintras på en secondhand-butik. Aladdin, Street Fighter II och Turtles. Fanns även en asiatisk Sonic som var boxad, såg ut som en pirat den med.

Image
 #1482  by Mango

Nej lät dem passera. Såldes tillsammans med en boxad konsol som i och för sig såg helt okej ut, men kablarna var rätt skabbiga och inte original. Det var en asiatisk variant av MD1.
 #1493  by AlmostOriginal

Jag fick 2 st nya pirat spel av en kompis i från England. Airwolf & King of fighters 98.
Sedan har jag Alladin, Lion king och ?Sonic 2?.
Dessutom har jag multi kassetter där man byter spel via reset knappen.
 #1495  by Hrossharsgrani

Batman-lir som jag inhandlade tidigt 90-tal i en dedikerad fulimportsaffär i centrala Stockholm. Samt två st multikassetter som jag inte har någon aning var jag fått dem ifrån.

Image

Image

Image
 #1505  by HVQ

Desert Demolition är enda piraten jag har.

Image
 #1520  by nissling

Innehar två pirater själv, Yu Yu Hakusho och Raiden Trad. Slänger med lite bilder eftersom det kan vara kul att se, lite skönt att ha Yu Yu Hakusho av något slag även om det är långt ifrån ett äkta exemplar.

Image

Image

Image

Image

Image
 #1521  by Rotmosträdet

Yu Yu Hakusho, 4 spelare eller hur? Är det dyrt? Bra?

Några nya pirater jag fick i ett paket + 4 in 1 från Mynt & Musik.

Finns det pirater till andra SEGA-konsoler eller bara MD?

Image
 #1537  by nissling

Rotmosträdet wrote:Yu Yu Hakusho, 4 spelare eller hur?
Ja.
Rotmosträdet wrote:Är det dyrt?
Ja.
Rotmosträdet wrote:Bra?
I små doser, ja.
Rotmosträdet wrote:Finns det pirater till andra SEGA-konsoler eller bara MD?
Jag kan inte minnas att jag sett pirater till andra Sega-konsoler, lär ju inte vara så mycket till Saturn eller Dreamcast precis. Möjligt dock att det finns några enstaka MS och GG-pirater men jag har inga exemplen.
 #1539  by Mippy

Nissling: Vad heter den silvriga grejen som hänger till vänster om TV:n där du har massor av sladdar ikopplade? Blir det någon försämring av signalen när man använder en sådan?

Har några pirater liggandes någonstans, Ecco The Dolphin bland annat. Skall se om jag kan hitta dem och ta några bilder. Var det något företag som sålde eller distribuerade dessa i Sverige?
Last edited by Mippy on 14 Jul 2011, 20:18, edited 1 time in total.
 #1540  by HVQ

har sett några MS priater, kommer inte ihåg vilka det var nu dock.
 #1542  by nissling

Mippy wrote:Nissling: Vad heter den silvriga grejen som hänger till vänster om TV:n där du har massor av sladdar ikopplade? Blir det någon försämring av signalen när man använder en sådan?
Det är en SCART-växlare med switch. Man ställer in vilken signal den ska ta emot så ingen försämring i bildkvalitén sker. Just min variant verkar vara utgången men ungefär den här (min har fyra SCART-ingångar samt separat komposit).

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/ ... 2405.4307/
 #1551  by Rotmosträdet

Rolig info till mina nya fynd som ni sett i tråden:

Castle of Illusion (II!) är Fantasia på kassetten. :geek:

4 in 1 innehåller: Dynamite Duke, Shadow Dancer, Castel of Illusions & den japanska versionen av Decap Attack = Magical Hat (ballt spel). :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?gl=SE&v=yFuwusy7fCQ
 #1555  by HVQ

ser ganska kul ut :)
 #1809  by Rotmosträdet

Nya spel, tack Mippy! + ett MD-spel med 16 Master System/Mark II-klassiker från Blocket. Detta flimrar hela tiden, varför???
Attachments:
IMG_0006.JPG
IMG_0006.JPG (463.16 KiB) Viewed 16877 times
 #1855  by Janone

Jag har en X in 1 kasett till GameGear.
 #4062  by Tronin

Har MD-piraterna alltid det där jacket i sidan?