Forumet för dig som älskar Sega! 

• FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Mega Drive här!

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #13461  by Megadriven

Hej, är sjukt sugen att utvidga min Mega Drive samling, jag har köpt de flesta spelen jag hyrde och ägt som ung :)
Ska skriva en lista i framtiden, men kan säga att jag inte har allt för mycket action eller rpg spel.

Så tipsa mig om bra spel alla bara måste äga till sitt MD, där inte priset är högt :)
 #13463  by Megadriven

Tackar :)
Det var lite över min budget just nu, men noterade detta på mitt papper för framtida inköp!
Var inte blyg, det är bara ösa på med riktigt bra spel.
Jag har mest alla disney-liren och lite annat smått.
 #13464  by Tronin

Kopierar listan jag mailade över till annan som frågade samma sak:

* Adventures of Batman & Robin – Snyggt som tusan, men ett av de svåraste spelen. Här måste man nöta, nöta och åter nöta för att komma nånstans.
* Chiki Chiki Boys – Köp det, säger jag bara.
* Comix Zone – Häftigt spel gjort som en serietidning.
* Decap Attack – Intressant och humoristiskt plattformsspel. Jag var skeptisk till det när jag såg gameplay. Ändrade mig helt när jag testade det för någon vecka sedan.
* Dick Tracy
* Dynamite Headdy – Färgglatt och lite annorlunda plattformsspel.
* Flink – Skaparna av Lemmings lyckas göra ett riktigt bra plattformsspel.
* General Chaos – Galet skoj att spela co-op.
* Ghouls'n Ghosts – Skiljer sig en aning från SNES då man kan skjuta uppåt. Ska dessutom vara något lättare.
* Golden Axe – Det är en klassiker som man bör ha. Arkadversionen är miltalsgånger bättre, men hemportningen duger.
* Gunstar Heroes – Gillar man run’n gun är det här ett givet tillskott i samlingen. Det är dessutom co-op.'
* Ristar – Enligt mig är det det bästa plattformsspelet på Sega. Förbannat snyggt och bra.
* Shinobi III – Det är det enda Shinobi-spelet man faktiskt behöver. Riktigt snyggt med varierande gameplay. Shadow Dancer: The Secret of Shinobi skulle jag också rekommendera.
* Sunset Riders – Bra co-op-spel. Skiljer sig en aning från SNES-versionen då de har med en censurerad bana där man dödar indianer. Tyvärr saknas två valbara karaktärer.
* TMHT: The Hyperstone Heist – Gillar du Turtles till SNES kommer du gilla den här versionen.
* True Lies – Ett av få filmlicensspel som faktiskt är bra.
* Wiz 'n' Liz – Riktigt kul och underhållande spel.
 #13508  by Megadriven

Sitter och klurar i tv-spelskontoret hur jag ska göra med förvaring.
Hur förvarar ni era lösa kassetter till MD, ja andra konsoler med för den delen?
Har ni några husmorskurer för mitt problem?

Vill gärna ha dem lätt-tillgängliga :D

Tar tips på all förvaring, även boxade om ni har något special trick och få det grymt!
Ursäkta även min lite sliriga skrivstil!!
 #13510  by HVQ

Har sånna svarta lådor till lösa kassetter man kan köpa på ikea så slipper de ligga synligt. Passande nog heter de kassett.

Image
 #13515  by Megadriven

ManiaC wrote:Någon gammal hylla till vanliga kassetband man hade förr fungerar och brukar passa bra :)
Får hålla ögonen öppna på loppisar då ;)

Du vill itne dela med dig utav bilder, hur ditt 'stash' lagras?

Edit,
Byggde en finurlig grej idag, ska försöka minnas lägga upp bilder och visa imorgon.
Handlar om alla övriga strömadaptrar och lite till hur jag förvarar dem smidigt :)
Byggde om lådor med en sax ;)
 #13611  by Axus

stattin wrote:Kolla först och främst om du kan färg kalibrera din tv, det brukar gå på dom flesta nya tv apparaterna i dag. På min tv heter det bildguide exempelvis.

Har du möjlighet att prova din rf kabel på en annan tv? Hoppar bilden på en annan tv också så kan du ju alla fall utesluta att det är fel på tven.

Största sannolikhet är ju att din RF kabel har gjort sitt helt enkelt, skaffa en ny eller satsa på en composite eller RGB scart.
Jag tror inte att det är fel på TVn, det är en Samsung 46" från 7-serien som jag köpte i våras, och den fungerar utmärkt i övrigt. Jag har testat alla möjliga ändringar vad gäller bilden, men inget som lyckas få bort blinkandet. Jag har även testat två olika konsoler med två olika RF-kablar och jag får samma resultat.

Närmsta tjocktv är dessutom i sommarstugan, och har lite svårt att komma åt den (inpackad i lilla gäststugan tillsammans med trettioelva möbler.)
 #13759  by stattin

RF kablar i överlag brukar väl bli risig och glapp.

Vill du spela med RF?

Min RGB kabel har börjat hoppa och fara med bilden också :(
Jag hoppas alla fall att det är kabeln och inte min multi mega som strular
 #14019  by Janone

Tänkte väl det.
Monica var ju inne i tråden på fb och sa att det var bra pris! Vilken teaser!

Fråga.
Är swagman så här dyrt eller har The Belibers misstagit spelet för Justin Bieber?
http://www.tradera.com/swagman-pal-sega ... _199043587" onclick="window.open(this.href);return false;

Tillägg:
Såg ett sega blitz (dc) som inte hade tryck på "ryggen" ska det vara så eller var det just det spelet som blev fel?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 26