Forumet för dig som älskar Sega! 

• Senaste inköpen (Sega)

• Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #12599  by HVQ

En hel del fina spel där Mulleboy [thumbup] om du inte spelat Flashback innan så är det ett måste! håller med om att Second Samurai är är ett trevligt spel som verkar ha blivit lite bortglömt :)
 #12607  by Mulleboy

Jo Flashback verkar vara riktigt skoj! Känns lite Another World över det :-). Men min 32x verkar inte gilla det riktigt, bilden rycker :-( men tar jag bort 32x och kör i megan direkt så funkar det prima, väldigt skumt...
 #12774  by lindholm

Köpte några billiga skitspel när jag var uttråkad för drygt en vecka sedan, hämtade dem idag

(säljarens bild)
forum_attach.jpg
forum_attach.jpg (104.95 KiB) Viewed 11519 times
 #12776  by Zebbe

Synd att det var två tyskar med, annars tycker jag att det var en riktigt bra lot.
 #12797  by lindholm

jo, lite synd att det står på tyska på ett par.

Får hoppas att något e skoj att spela, kostade 150:- så är alla tråkiga så gör det ju inte så mycket
 #12851  by Otherworld

Yes! Så jag har varit i Göteborg i helgen, och för över en månad sedan nu, så gjorde jag en deal med en i Göteborg om ett stort trevligt paket. Fick det billigare för att jag kunde hämta upp det själva. Och det gjorde jag i fredags innan jag åkte till konventet! :D

Allt är komplett (utom Tomcat alley, men det var det enda jag redan hade utav dom) och i mycket fint skick, dom flesta är nästan i nyskick.

Image

Image

Image

DS spelet slängde han in på köpet. Niiiiice!
 #12856  by Axus

Otherworld: Oj, vilket paket! :D Fungerar alla versioner av Mega CD till både Mega Drive och Mega Drive II?

Detta kom i brevlådan för lite sedan:
Image

Ingen kanonkvalité direkt, och Ys (eller Y's som den västerländska versionen blev felstavad till) saknar manual.
Image
 #12862  by HVQ

Axus: [thumbup]

Otherworld: Avundsjuk, många bra titlar där! Blir det en komplett Mega-CD samling när du är klar med MD :?:
 #12869  by Zebbe

Otherworld: Vad kostade loten? Bara Keio och Cobra är värda multum :).
 #12870  by nissling

Skulle Cobra Command vara särskilt värt? Det vet jag inte, men Final Fight CD och Sonic CD är feta på alla sätt och vis. Rise of the Dragon skulle jag gärna vilja ha i samlingen någon gång.
 #12875  by Otherworld

Nissling: Zebbe menar The Space Adventure, nere i hörnan. Är baserat på den gamla Cobra animen.

Zebbe: jo, jag vet :) jag betalade 3500 för allting. Blir ca 103 kr styck. Vilket jag tycker är ett riktigt bra pris :) Nöjd.se
 #12876  by nissling

Ah, det förklarar saken. Du vill inte sälja Rise of the Dragon?
Axus wrote:Fungerar alla versioner av Mega CD till både Mega Drive och Mega Drive II?
Ja, om man utgår från att regionen stämmer. En japansk Mega CD 2 ska dock fungera på en europeisk Mega Drive om jag inte har missuppfattat något.
 #12990  by Axus

Fick hem dessa godingar.

Image
nissling wrote: Ja, om man utgår från att regionen stämmer. En japansk Mega CD 2 ska dock fungera på en europeisk Mega Drive om jag inte har missuppfattat något.
Aha, kanon. :) Då blir det nog ett besök på Ebay snart.

Hur pass mycket bättre blir bilden med VGA-kabel kontra composkit.. ehm composit? =) Funderar på att skaffa en, men då är det ju kruxet att inga nya datorskärmar/tvapparater har sådant uttag.
 #12993  by nissling

Bra mycket bättre faktiskt, men alla spel har inte stöd för VGA (det finns mer info om det på Guardiana). Det finns även adaptrar som konverterar signalen till HDMI, men se till att du inte köper en som konverterar signalen från HDMI till VGA.
 #12996  by Axus

Det lät spännande, måste kikas upp.

Fick hem detta för ett tag sedan, ska ordna mig en komplett Shenmue-samling är det tänkt. Sedan är CD:n fylld av nostalgi (även om det givetvis ger större charm ingame.)

Image
Image
 #13123  by Axus

Rucket: Är FM 2014 köpvärt? Inte spelat FM sedan 2010, 2011 någonting där jag tyckte att serien stagnerade. Tappade suget när alla ville lämna min allsvenska klubb - även om jag vunnit Champions League - med motiveringen "vill utvecklas och vidare i karriären."
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 107