Forumet för dig som älskar Sega! 

• Repro- / Homebrewtråden (SMD)

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #12696  by Zebbe

Det är lite osäkert just nu, men här har ni en uppdatering av skaparen själv:

http://www.sega-16.com/forum/showthread ... -available" onclick="window.open(this.href);return false;

Project Y kommer nog ha båda, den limiterade utgåvan kommer iaf. vara av kartong och den reguljära utgåvan troligen av samma sort som Pier Solars reprint. Tror inte det blir någon plastbox till Project N eftersom SNES-spel aldrig hade sådana och för att en gjutform kostar tusentals dollar att göra.
 #12699  by Tronin

Okej. Då blir det att skaffa akrylboxar till spelen när de kommer.

Ang. Sacred Line är jag rädd för att det lär dröja lång tid om den ens får en fysisk utgåva.
 #12701  by Zebbe

Personligen tycker jag inte att akrylboxar behövs eftersom kartongen är hård och av god kvalitet, inte sånt där frukostflingpaketspapper som Nintendo-boxar har.

Japp, det lär dröja ett tag. Spelet behöver en del finputsning.
 #12702  by Tronin

Tänkte mest för att vara säker på att boxen inte blir förstörd ;) Fast det kanske räcker med en vanlig skyddsbox.
 #12705  by Zebbe

Hur menar du att den blir förstörd, är det mycket slitage på kartong som kommer automatiskt med tiden om man inte skyddar dom på något sätt (även de som bara står i hyllan och dammar och inte rörs/flyttas ofta)? Jag har inte så stor koll på slitage, det enda jag tänker på är att inte ställa spel så att solen kan skina på dom, solblekning är det värsta jag vet.

Annars så ingår ju en blister, men då kan spelet å andra sidan inte stå i hyllan lika fint bredvid de andra spelen.
 #12706  by Tronin

Nej, låter man spelet stå i hyllan gör det ju inget. Men jag gillar att spela mina spel, så då vill jag ha ett bra skydd så jag inte behöver oroa mig när jag plockar fram det. Fast det är kanske lite overkill med akrylbox, så det blir nog en vanlig skyddsbox.
 #12707  by Henke

Ett tips då är ju att ta ut spelet och sen inte stoppa tillbaka det. Då kan boxen stå orörd och du kan spela när du vill.
 #12710  by Tronin

Eller så kan man göra som de extrema NES-samlarna och ha extra spelex :roll: [OT]

Zebbe: Project Y skulle ju ha släppts för ett par månader sedan; hur försenat kommer det att bli?
 #12727  by Zebbe

Jag skulle tro att det kommer någon gång i början av nästa år. Har inte så stor koll faktiskt, eftersom jag pysslar mest med ett annat hittills icke utannonserat projekt.
 #12767  by CloudMaster

hejhej, hitta inget om det här på forumet men thunderbolt II har ju äntligen blivit "fixed to run on real hardware"

romen hittar man här
http://www.assemblergames.com/forums/sh ... nlicensed)

glöm inte fixa checksumman för att slippa glitchar
Last edited by Tronin on 23 Oct 2013, 17:07, edited 1 time in total. Reason: I och med att det inte är ett oficiellt spel passar den in i den här tråden.
 #12768  by CloudMaster

ok tack, då fortsätter jag här...

pringles killen portade ju flash spelet som var i fake fix it felix jr arkadspelen och han håller på med ett spel som heter fuwa fuwa cotton candies nu som ser kul ut

ryska homebrews, räknas kanske inte?
darkwing duck
chip n dale
chip n dale 2
Tanki-tanchiki totino
angry birds
felix the cat

crazybus och bad apple är också gränsfall kanske fast uwol borde vara listat
 #12769  by Tronin

CloudMaster wrote:pringles killen portade ju flash spelet som var i fake fix it felix jr
Är det asiaten? I så fall är den portningen ganska kass om man jämför med den amerikanska 8-)

Jodå, de ryska spelen räknas in. De kommer trots allt allt som oftast i fysisk form. Lägg dock inte för stort fokus på första posten då den inte uppdateras. Här kommer all ny info i löpande text istället. Däremot försöker vi samla de "viktigaste" titlarna här: http://www.segalovers.se/viewforum.php?f=47" onclick="window.open(this.href);return false;.

Edit:
Det har trots allt hänt en del på homebrew-scenen sedan den här tråden skapades. Om någon känner sig manad får denne gärna skicka över information till mig i ett PM så ska jag se till att uppdatera när tid ges.
 #12772  by CloudMaster

Rucket wrote: Är det asiaten? I så fall är den portningen ganska kass om man jämför med den amerikanska 8-)
aha, jag trodde bara det fanns en, fast jag vet att det gjordes typ 25 exemplar med snygg artwork och såldes på nåt forum, antog att det var asiatens färdiga version, vet att det inte finns nån färdig rom av nån port på internet och vill gärna ha den
ManiaC wrote: File not found? :(
vet inte om det är tillåtet att posta här, fast assemblergames tillåter ju det för att det är olic?
annars kan jag pm'a
 #12777  by Zebbe

Jag tror inte att taiwaneserna, som redan säkerligen stulit saker till sitt spel, kommer hit och kräver att filen tas bort ;). Iofs. ska man nog inte göra en gråzon och öppna Pandoras ask vad gäller uppladdning av upphovsrättsskyddade filer.
 #12779  by ManiaC

CloudMaster wrote:
ManiaC wrote: File not found? :(
vet inte om det är tillåtet att posta här, fast assemblergames tillåter ju det för att det är olic?
annars kan jag pm'a

Det är fritt fram här^^ Men tar gärna ett PM om inte annat :) Blev sugen på testa det på min everdrive :)
 #12782  by Tronin

CloudMaster: Det är den överlägna amerikanska versionen som har sålts i fysisk form. Men du är inte den förste som gör misstaget att tro att den asiatiska är den enda versionen.

DET HÄR ÄR RIKTAT TILL SAMTLIGA: Vi är visserliget ett litet forum, men jag vill inte se några länkningar till romar (precis som Zebbe). Jag hindrar er inte från att dela med er av filen/länken via PM eller ens att säga att det finns på "den här sidan". Men någon direkt länkning vill jag inte se.

Edit:
CM: Det kommer förmodligen skapas en tråd för den amerikanska versionen i OLIC-kategorin inom de närmsta veckorna.
 #12786  by Zebbe

Oh Mummy Genesis-utvecklarna distributerar även den gamla porten av Uwol på kassett:

http://www.retrocollect.com/News/new-me ... lease.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mojontwins.com/2013/10/18/pi ... adrive-ya/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fasebonus.net/2013/10/dispon ... ega-drive/" onclick="window.open(this.href);return false;

De tar förbokningar genom att man skickar mail till: store '@' fasebonus.net.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13