Forumet för dig som älskar Sega! 

• Vad spelar ni för tillfället? (SMD / CD / 32X)

• Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #12559  by Mulleboy

Shadow of the beast 1 på mega driven, klarar man det så är man bra! :P Jag kämpar och kämpar, men får köra om hela tiden, men kommer lite längre varje gång + jag tar hjälp av tips i Sega Force :P. Ett av de svåraste spelen i spelhistorien någonsin. Någon här som klarat det?

Dagens barn vet inte vad ett svårt tv-spel är för något, dagens PS3/Xbox 360 spel är generellt lätta med röda trådar och hjälpfunktioner hela tiden.
 #12625  by Zebbe

Jag har inte klarat SotB, har inte försökt alltför mycket. Ska ge det en rejäl omgång på Amigan någon gång.

Spelar ett annat svårt spel nu, Sub-Terrania. Diggar musiken :).
 #12634  by HVQ

Började med Subterriania men fastnade inte för det riktigt, kanske borde ge det en ny chans nån gång :)
 #12873  by 90hell

sitter och spelar shining force cd. Äntligen fått tag på ett mega cd model 1. Mitt mega cd model 2 dog för mig ett tag sedan så är lycklig att kunna spela mina mega cd spel igen :)
 #13129  by Tronin

Provade två spel precis som jag aldrig tidigare övervägt att köpa - Decap Attack och Air Buster. Den sistnämnde hade jag inte ens tidigare tänkt på då den inte kom i Europa.

Jag måste säga att båda spelen överraskade mig positivt. Decap Attack är ett trevligt platformsspel med bra kontroll och musik - framför allt musiken när man dör :lol:

Trots avsaknaden av bakgrundsmusik är Air Buster en riktigt bra shooter med fin grafik.

Så nu har min inköpslista utökats med två nya titlar. Jag som tyckte den redan var för lång :roll:
 #13135  by Zebbe

Jo, DeCap Attack är en riktig klassiker. Lånade det av halvbrorsan och lirade igenom det då det begav sig. Köpte det själv på senare år men kom inte långt då, gav det dock inte en ärlig chans. Kul grej är att japanska versionen är helt annorlunda om man ser till musik och ljud, men gameplayet är detsamma. Tror de gjorde en ny version för att originalet baserades på en manga (som inte var så poppis i väst då).

Air Buster har väl visst musik...? Du har inte råkat stänga av den i options eller i emulatorn? :P Det jag gillar med det är att man kan spela två man samtidigt på det, som kan även kan göra i Biohazard Battle, så jag ska köpa det och lira det med TomCrazy nån dag.
 #13140  by Tronin

Zebbe wrote:Air Buster har väl visst musik...? Du har inte råkat stänga av den i options eller i emulatorn? :P
Ja, det hade det ju :lol: Ingen aning om varför jag fick för mig att det inte fanns.
 #13560  by Megadriven

ManiaC wrote:Suttit och lirat lite med en polare nyligen.. Blev mest micro machines 2.
Fick här omdagen Micro Machines Turbo Tournament 96.
Komplett 100% ink. inbjudningspapper till tävling (som man ger till polarna).

Har din mm 2 kassett extra kontroll portar på sig? :D
96:an har det, och det är så fräckt! Önska man hade tillräckligt med polare i nya staden att lira med. haha
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11